Kadeřnictví a holičství od 3.5.2021

Diskutovaným tématem je otevření služeb v provozovnách, které je stále obecně zakázáno. Výjimku mají od 3.5.2021 provozovny holičství, kadeřnictví, pedikúry, manikúry, kosmetických, masérských a obdobných regeneračních nebo rekondičních služeb.
S tímto jsou spojeny nemalé finanční výdaje jak pro podnikatele, živnostníky, tak pro samotné zákazníky. Hygienická pravidla jsou přísnější a kontrola může být provedena hygieniky, živnostenských úřadem nebo ČOI buď namátkově nebo na základě výskytu nemoci.
Pravidla vstupu jsou podobné jako při nakupování (pouze 1 zákazník na 15 m² prodejní plochy), vzdálenost zákazníků min. 2m uvnitř i venku ve frontě, což musí být označeno a zákazníci o tom musí být informování, nošení ochranného prostředku dýchacích cest (úst a nosu) s účinností alespoň 94% ve všech vnitřních prostorech staveb, kam patří i provozovna služeb, negativní testy nebo čestné prohlášení o testování ve škole. Víme, že je toho více než dost, proto ná dovolte nabídnout vše potřebné ke zvládnutí této situace.
Hygienická pravidla
Provozovny služeb, které mohou mít dle výjimek otevřeno, musí dodržovat stejná provozní a hygienická opatření jako maloobchodní prodejny.
- pouze 1 zákazníka na 15 m² prodejní plochy*, v případě provozovny s plochou menší než 15 m² se toto omezení nevztahuje na dítě mladší 15 let doprovázející zákazníka a na doprovod zákazníka, který je držitelem průkazu ZTP, v případě ostatních provozoven se toto omezení nevztahuje na dítě mladší 6 let doprovázející zákazníka,
- nošení ochranného prostředku dýchacích cest (úst a nosu) s účinností alespoň 94% ve všech vnitřních prostorech staveb, kam patří i provozovna služeb
- že se zákazníci nezdržují v kratších vzdálenostech, než jsou 2 m od sebe, nejde-li o osoby ze společné domácnosti,
- řízení front, a to jak uvnitř, tak před provozovnou, zejména za pomoci označení prostoru pro čekání a umístění značek pro minimální rozestupy mezi zákazníky (2 m)
Cedule na dveře a podlahu - COVID19
- že zákazník, který je držitelem průkazu ZTP, má právo přednostního nákupu, nemusí tedy čekat ve frontách,
- umístění dezinfekce u často dotýkaných předmětů (především kliky, zábradlí, nákupní vozíky) tak, aby byly k dispozici pro zaměstnance i zákazníky provozoven,
Dezinfekční prostředek MIKASEPT SPREJ - 500 ml
Automatický rozprašovač dezinfekce 100ml
Antibakteriální gel na ruce LONSTIN 60ml
- informování zákazníků o výše uvedených pravidlech, a to zejména prostřednictvím informačních plakátů, popřípadě sdělováním pravidel reproduktory
- maximální možnou cirkulaci vzduchu s nasáváním venkovního vzduchu (větrání nebo klimatizace) bez recirkulace vzduchu
- v případě osoby, která veze kočárek s dítětem, nesmí provozovatel vyžadovat, aby pro nákup používala nákupní vozík, a dítě v kočárku se nezapočítá do celkového dovoleného počtu osob na prodejní plochu
*Prodejní plochou se rozumí část provozovny, která je určena pro prodej a vystavení zboží, tj. celková plocha, kam zákazníci mají přístup, včetně zkušebních místností, plocha zabraná prodejními pulty a výklady a plocha za prodejními pulty, kterou používají prodavači. Do prodejní plochy se nezahrnují kanceláře, sklady a přípravny, dílny, schodiště, šatny a jiné společenské prostory.
Pravidla pro služby péče o tělo
Kromě výše uvedených, obecných hygienických pravidel, platí v provozovnách holičství, kadeřnictví, pedikúry, manikúry, kosmetických, masérských a obdobných regeneračních nebo rekondičních služeb navíc tato hygienická pravidla:
- osoba poskytující službu ji v jeden čas poskytuje vždy jen jednomu zákazníkovi,
- mezi místy, kde jsou zákazníkům poskytovány služby (např. křesla v holičství a kadeřnictví), je vzdálenost alespoň 2 metry,
- neprovádí se činnosti, při kterých dochází k narušení integrity kůže,
- provozovatel vede evidenci zákazníků pro potřeby případného epidemiologického šetření. Splnění povinnosti předložení negativních testů u kadeřníků a v kosmetických salonech bude zpětně kontrolovat hygiena na základě jmenného seznamu zákazníků, které si kadeřníci, pedikéři či pracovníci dalších služeb budou muset vést. Kontrola následně jména z něj porovná s údaji z odběrových center, kde se dělají testy. Novinkám to řekla mluvčí ministerstva zdravotnictví Jana Schillerová.
- zákazník při vstupu do provozovny prokáže, že splňuje alespoň jednu z následujících podmínek:
- Nemá žádné příznaky onemocnění a splňuje jednu z následujících podmínek: i) absolvoval nejdéle před 7 dny PCR test s negativním výsledkem ii) absolvoval nejdéle před 72 hodinami antigenní test na veřejném odběrovém místě s negativním výsledkem iii) prošel kompletním očkováním proti onemocnění covid-19, přičemž od aplikace poslední dávky uplynulo alespoň 14 dnů a disponuje certifikátem o provedeném očkování iv) prodělal laboratorně potvrzené onemocnění covid-19, uplynula doba izolace a od prvního pozitivního antigenního nebo PCR testu neuplynulo více než 90 dní.
- Prokáže potvrzením od zaměstnavatele, že absolvoval nejdéle před 72 hodinami samotest s negativním výsledkem.
- Doloží čestné prohlášení, resp. čestné prohlášení jeho zákonného zástupce, že ve škole absolvoval nejdéle před 72 hodinami samotest s negativním výsledkem.
- Podstoupí preventivní antigenní samotest při vstupu do provozovny s negativním výsledkem.
- provozovatel prokázání podmínek kontroluje a účastníku, který podmínky nesplní, neumožní vstup do provozovny. Pokud vyjde zákazníkovi při samotestu na místě pozitivní výsledek, musí neprodleně opustit provozovnu.
NABÍZÍME SADY PRO TESTOVÁNÍ COVID-19 ZA CENU OD 95,-/KS ZE SLIN NEBO VÝTĚREM Z NOSU.
Kromě všech těchto nařízeních je třeba také pamatovat na vybavenou lékárničku podle § 21 předpisu č. 258/2000 Sb., která poukazuje na to, že osoba provozující služby, při kterých se používají speciální přístroje pro péči o tělo, je povinna zabezpečit lékárničku první pomoci vybavenou dle charakteru dané služby, a to včetně vypracování provozního řádu. Mezi tyto služby se řadí holičství, kadeřnictví, manikúra, pedikúra, kosmetické, masérské, regenerační a rekondiční služby.
Zobrazit další články